Hej

Det är är mitt första inlägg på bloggen. Jag är en av tre pedagoger som bloggar här och heter Christina och arbetar som specialpedagog i Arvika kommun.  Jag har haft förmånen att sedan december 2011, i mitt arbete, prova på iPad och är mycket nöjd! Även om jag fortfaranade är i upptäckarstadiet upplever jag iPad som ett mycket bra komplement till den övriga verksamheten i förskolan. I de grupper där jag haft med iPad har barnen blivit nyfikna direkt de ser den och vill prova! Tekniken att styra iPad genom att peka snappar de barn som inte redan kan upp omedelbart. Det är också kul att se med vilket tålamod barnen väntar på sin tur att spela, hur de hjälper varandra om det är någon som inte kan och hur kreativa de är när de ska lösa de utmaningar som iPad erbjuder. Jag hoppas att bloggen kan bli ett verktyg för att ge inspiration och utbyta erfarenheter kring pedagogiskt arbete med iPad. Kom gärna med frågor eller förslag på vidare utveckling både vad gäller bloggen men även det pedagogiska arbetet med iPad i förskola.

Kommentera

